kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Εξετάσεις και ισορροποιμένη διατροφή!

Φρούτα

Η διατροφή των μαθητών κατά τη διάρκεια των εξετάσεων

Ξεκινά η περίοδος των σχολικών εξετάσεων και μαθητές και γονείς πρέπει να έχουν υπόψη τους πόσο σημαντικό ρόλο στην καλή απόδοση έχει η ισορροπημένη διατροφή, η οποία εφοδιάζει τον οργανισμό με ενέργεια, βιταμίνες και μέταλλα που βοηθούν στην αυτοσυγκέντρωση και στην λειτουργία της μνήμης και πνευματικής διαύγειας.

Οι διατροφικές οδηγίες είναι εύκολες και αποδοτικές αρκεί να τηρούνται τα εξής:

1. Το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα, εφόσον συμβάλλει στην αναπλήρωση των αποθηκών ενέργειας, οι οποίες είναι

2. περιορισμένες όταν ξυπνάμε. Συνίσταται η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υδατάνθρακες, τα οποία εφοδιάζουν τον εγκέφαλο με το καλύτερο καύσιμο τη γλυκόζη. Επιπλέον, ένα σωστό πρωινό πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά (Ω3 και Ω6) και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπου βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος και την πνευματική διαύγεια.

3. Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων συμβάλλει στο να βρίσκεται ο μαθητής σε εγρήγορση και να αυξάνεται η αποδοτικότητά του. Αντίθετα, τα μεγάλα γεύματα προκαλούν υπνηλία και μειώνουν τη συγκέντρωση και την ικανότητα σκέψης του παιδιού.

4. Στην δύσκολη περίοδο των εξετάσεων είναι σημαντική η κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες (γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, ρύζι, μακαρόνια, κρέας, ψάρι) προκειμένου ο μαθητής να μη νιώθει στέρηση και να λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Ωστόσο, ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνουμε στα τρόφιμα πλούσια σε:

  • Σίδηρο: η έλλειψη του προκαλεί διαταραχές προσοχής, μνήμης και συμπεριφοράς ενώ συνδέεται στενά με χαμηλότερους δείκτες νοημοσύνης (IQ). Πηγές: μοσχάρι, συκώτι, δαμάσκηνα αποξηραμένα, φακές, οστρακοειδή, σουσάμι.
  • Ψευδάργυρο: Πρόσφατη έρευνα από το Ινστιτούτο Υγείας της Ολλανδίας έδειξε ότι τα παιδιά που λάμβαναν συστηματικά ψευδάργυρο είχαν αυξημένη μαθησιακή ικανότητα και επίδοση στο γραπτό λόγο και καλύτερη μνήμη. Πηγές: Κολοκύθια, οστρακοειδή, κόκκινο κρέας, σαρδέλες, συκώτι
  • Βιταμίνες συμπλέγματος Β: συμμετέχουν στην παραγωγή της ακετυλοχολίνης που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά ερεθισμάτων στα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου και βελτιώνουν τη νοητική ικανότητα. Πηγές: Γάλα, αυγά, όσπρια, μαύρο ψωμί, ρύζι.

Επίσης πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:

1. Εάν ο μαθητής δεν τρέφεται σωστά, τότε συνίσταται η λήψη πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων διατροφής, τα οποία μεταξύ άλλων, βοηθούν στην πνευματική λειτουργία. Συμπληρώματα που περιέχουν καφεΐνη θα πρέπει να δίδονται με μεγάλη προσοχή γιατί υπερδιεγείρουν το νευρικό σύστημα.

2. Εννοείται ότι κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας ή των ημερών των εξετάσεων, δεν πρέπει να ακολουθείται αυστηρή δίαιτα αδυνατίσματος.

3. Την τελευταία ημέρα πριν τις εξετάσεις να μην καταναλώνεται φαγητό που προκαλεί αποστροφή στο μαθητή ή φαγητό που δεν έχει ξαναδοκιμάσει το παιδί, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος ένα ξένο προς το παιδί τρόφιμο να του προκαλέσει δυσανεξία ή στομαχικές διαταραχές, ιδιαίτερα λόγω του αυξημένου άγχους της ημέρας.

4. Να αποφεύγεται το βαρύ βραδινό φαγητό γιατί μπορεί να επηρεάσει τη χαλάρωση και την ξεκούραση του μαθητή και κατ' επέκταση την απόδοσή του την επόμενη ημέρα.

Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ...

ΝΑΙ ΟΧΙ
Στα φρέσκα φρούτα και του φυσικούς χυμούς Στα βαριά, πικάντικα και αλμυρά γεύματα
Στα φρέσκα ωμά και βρασμένα λαχανικά Στα λιπαρά τρόφιμα
Στο ψωμί και στα δημητριακά ολικής άλεσης Στα σνακ όπως γαριδάκια- πατατάκια-κρουασάν
Στα άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα Στο βούτυρο και την κρέμα γάλακτος
Στο ελαιόλαδο και στους ξηρούς καρπούς Στον πολύ καφέ
Στην ποικιλία στη διατροφή Στην προσπάθεια απώλειας βάρους κατά τις εξετάσεις
Στην αυξημένη λήψη νερού Στα αναψυκτικά
Στα συχνά και μικρά γεύματα σε τακτά χρονικά διαστήματα Στο άδειο στομάχι
Στη σοκολάτα, τις καραμέλες και τσίχλες με ζάχαρη κατά την ώρα της εξέτασης Στο γεμάτο στομάχι

ΠΗΓΕΣ:

  • nooz.gr
  • diatrofi.gr

Αξιόλογα άρθρα

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 47 επισκέπτες και κανένα μέλος