Αυτό έδειξε έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο φέτος. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.
Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας, εκτός από τις συμπεριφορές ανάρμοστης χρήσης του διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου από τους ανηλίκους, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, είναι τα εξής:
-Επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, το 16%, το 14% και το 27%, αντίστοιχα, ανησυχούν πάρα πολύ, πολύ ή αρκετά, σχετικά με τη διαδικτυακή δημοσίευση από μαθητές δυσφημιστικών σχολίων που τους αφορούν ή βλάπτουν την προσωπική τους ζωή και την επαγγελματική τους φήμη (π.χ. γελοιοποίηση στο YouTube και ανάρτηση ανάρμοστων σχολίων στο Facebook).
-Στην ερώτηση γιατί όλο και περισσότερα παιδιά κάτω των 13 ετών δημιουργούν προφίλ στο Facebook δίνοντας ψευδή στοιχεία για την ηλικία τους, παραβιάζοντας έτσι τους όρους λειτουργίας του κοινωνικού δικτύου, το 82% των εκπαιδευτικών δήλωσαν "επειδή οι φίλοι τους έχουν προφίλ", το 72% επειδή "οι γονείς δεν γνωρίζουν, ούτε ελέγχουν τι κάνει το παιδί τους στο διαδίκτυο", το 52% επειδή υπάρχει "ελλιπής έλεγχος από το ίδιο το Facebook" και ένα 42% ότι "οι γονείς δεν διαβάζουν τους όρους χρήσης, πριν επιτρέψουν στα παιδιά τους να επισκεφθούν κάποιο ιστοχώρο".
Η ευθύνη να καταλάβουμε τη βαρύνουσα θέση των δασκάλων είναι των γονιών οι οποίοι πρέπει να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να λύνουν από κοινού τα προβλήματα πριν καν αυτά εκδηλωθούν.
Η σωστή επικοινωνία των γονιών με τους δάσκαλους αποτελεί ασπίδα προστασίας για το ίδιο το παιδί και γι΄αυτό πρέπει να αποφεύγουμε τις αντιπαραθέσεις και την άγονη κριτική και να υιοθετούμε τη γόνιμη συνεργασία.
«Τα serious games προσπαθούν να αξιοποιήσουν την εκπαιδευτική δυναμική των ψηφιακών παιχνιδιών με πιο ανοιχτές και ευέλικτες μαθησιακές μεθόδους και όλα αυτά με ευχάριστο και βιωματικό τρόπο», επισημαίνει η Μαρία Σαριδάκη, ερευνήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, ειδική στα serious games και την εκπαιδευτική αξιοποίησή τους.
Το φαινόμενο ερεύνησε για την Ελλάδα το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, μέσω ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων κατά την περσινή σχολική χρονιά, σε 852 μαθητές (719 γηγενείς και 133 αλλοδαπούς) από 25 σχολεία (δημοτικά και γυμνάσια) της Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ιωαννίνων.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών (πάνω από 90%) έχουν υπάρξει θύματα ή θύτες άμεσου και έμμεσου εκφοβισμού σε όλη τη διάρκεια της μαθητείας τους.
Σύμφωνα με τον επιστημονικό υπεύθυνο της έρευνας, καθηγητή Γιώργο Νικολάου, οι μορφές έμμεσου εκφοβισμού (π.χ. διάδοση φημών, εκβιασμών, απειλών, περιθωριοποίησης, ψυχολογική πίεση), καταλαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό και ένταση στα σχολεία από ότι ο άμεσος (καβγάς, βρισιές, ξυλοδαρμοί, συμπλοκές, όπλα).
Μάλιστα ο έμμεσος εκφοβισμός αποτελεί κυρίως επιλογή συμπεριφοράς από τα κορίτσια, και κρίνεται εξίσου ή και περισσότερο επικίνδυνος, από τον άμεσο εκφοβισμό.
Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...