kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

«Οικογενειακά» κοινωνικά δίκτυα

PathΗ επιτυχία του Facebook δεν αμφισβητείται. Για όσους όμως τρομάζουν από το «μέγεθός» του, υπάρχουν και εναλλακτικά κοινωνικά δίκτυα.

Όταν, για παράδειγμα, η 29χρονη Μπέκα Ακρόιντ θέλει να μοιραστεί μια φωτογραφία του καινούργιου της κήπου, δεν απευθύνεται στο Facebook, αλλά στο Path, μια υπηρεσία που σου επιτρέπει να μοιράζεσαι φωτογραφίες, βίντεο και μηνύματα με μια μικρή ομάδα ανθρώπων.

«Οι άνθρωποι με τους οποίους επικοινωνώ στο Path είναι εκείνοι που νοιάζονται για την καθημερινότητά μου, για κάτι αστείο που θα κάνει ο σκύλος μου», λέει η Ακρόιντ. «Στο Facebook, έχω φίλους ή συγγενείς που δεν θα τους ενδιέφεραν αναγκαστικά αυτά τα πράγματα - ή που δεν θα ήθελα εγώ να τα μοιραστώ μαζί τους».

Το Path, που περιορίζει τους φίλους σε 50, περιλαμβάνεται σε μια νέα ομάδα υπηρεσιών του Web που επιτρέπουν τη σύνδεση με μερικούς φίλους σε έναν ιδιωτικό κύκλο. Άλλες τέτοιες υπηρεσίες είναι η GroupMe, η Frenzy, η Rally Up, η Shizzlr, η KwikiSpace, η Huddl και η Bubbla.

 

Ακόμη και το Facebook αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολλοί που δεν θέλουν να τα μοιράζονται όλα με όλους. Υπάρχουν βέβαια κάποιες ρυθμίσεις ιδιωτικότητας, αλλά λίγοι κάνουν τον κόπο να ασχοληθούν. Έτσι, το περασμένο φθινόπωρο το Facebook εισήγαγε την εφαρμογή Groups, που επιτρέπει την επικοινωνία με υποσύνολα φίλων. Και τον περασμένο μήνα, το δίκτυο ανακοίνωσε ότι οι χρήστες του έχουν δημιουργήσει 50 εκατομμύρια ομάδες με μέσο όρο τα οκτώ μέλη. Έθεσε επίσης σε εφαρμογή το πλήκτρο Send, το οποίο οι ιστοσελίδες μπορούν να χρησιμοποιούν για να επιτρέπουν σε χρήστες να μοιράζονται πράγματα με τις ομάδες τους στο Facebook.

Η Google επεξεργάζεται επίσης εργαλεία για να μοιράζεται κανείς πληροφορίες με μικρό αριθμό ανθρώπων.

Κανείς δεν περιμένει ότι οι νεοσυσταθείσες μικρές επιχειρήσεις στον τομέα αυτό θα πάρουν τη θέση του Facebook ή του Twitter. Οι δημιουργοί τους θέλουν απλώς να λάβουν μέρος σε ένα νέο κύμα κοινωνικής δικτύωσης που περιστρέφεται γύρω από συγκεκριμένα πράγματα, όπως η ανταλλαγή φωτογραφιών ή σχεδίων για το βράδυ.

Η Shizzlr, για παράδειγμα, δημιουργήθηκε από δύο απόφοιτους του Πανεπιστημίου του Κονέτικατ, όταν διαπίστωσαν ότι ήταν αδύνατο να οργανώσουν σχέδια μέσω του Facebook. «Γράφεις κάποιες σκέψεις σου για το Σαββατοκύριακο και ξαφνικά εμφανίζεται ο θείος σου και λέει ότι θέλει να έρθει κι αυτός», λέει ένας από τους δύο δημιουργός, ο Νικ Τζενς.

Τους τελευταίους τρεις μήνες, κάπου 3.600 άνθρωποι «κατέβασαν» τη συγκεκριμένη εφαρμογή, ένας αριθμός πολύ μικρός σε σχέση με τα 600 εκατομμύρια μέλη του Facebook. Αλλά ο Τζενς λέει ότι δεν θέλει να ανταγωνιστεί το Facebook.

Άλλες υπηρεσίες στον τομέα αυτό έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον γνωστών επενδυτών. Η RallyUp αγοράστηκε πέρυσι από την AOL. Και η Path εισέπραξε 11 εκατομμύρια δολάρια από εταιρείες όπως η Kleiner Perkins Caufield & Byers και η Index Ventures. Ο ιδρυτής της, που λέγεται Ντέιβ Μόριν, εργαζόταν παλιά στο Facebook, αλλά κάποια στιγμή αισθάνθηκε ότι το δίκτυο είχε γίνει υπερβολικά μεγάλο και απρόσωπο. Μαζί του συμφώνησαν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι.

«Κάποιοι άνθρωποι δίνουν το τηλέφωνό τους, δείχνουν τις φωτογραφίες τους και αρχίζουν να λένε ιστορίες από τη ζωή τους», λέει ο Μόριν. «Αν τους ρωτήσεις όμως κατά πόσον θα έδιναν τις φωτογραφίες τους σε οποιονδήποτε, λένε όχι, είναι πολύ προσωπικές».

«Ο τρόπος που επικοινωνούμε με τους γνωστούς μας είναι πολύ διαφορετικός από τον τρόπο που επικοινωνούμε με τους φίλους μας», επισημαίνει ο Μο Κόφμαν, επενδυτής στη Spark Capital που παρακολουθεί αυτόν τον τομέα. Αν λοιπόν το Facebook αφορά τις γνωριμίες, τα άλλα, μικρότερα δίκτυα είναι περισσότερο επικεντρωμένα στους φίλους.

Πηγή: International Herald Tribune

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 159 επισκέπτες και κανένα μέλος