kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Μαθηματικά

Το μυστικό της ρίζας του 2: Η Μαθηματική μαγεία πίσω από το χαρτί φωτοτυπιών Α4

Πιάσε ένα φύλλο Α4... οι διαστάσεις του είναι 21×29,7 cm. Ειλικρινά, γιατί οι δημιουργοί του αποφάσισαν να μας βασανίζουν με αυτό το "περίεργο" 29,7 αντί για ένα καθαρό, στρογγυλό 30; Φαίνεται σαν να χάθηκε ένα μικρό κομμάτι στο τυπογραφείο. Η αλήθεια είναι ότι αυτό το «κομμάτι» που λείπει είναι στην πραγματικότητα το κλειδί για μία από τις πιο έξυπνες μαθηματικές εφευρέσεις στην καθημερινότητά μας. Το χαρτί Α4 δεν υπακούει στους "στρογγυλούς" κανόνες, αλλά στους αυστηρούς νόμους ενός άρρητου αριθμού: της ρίζας του 2. Αυτός ο αριθμός (≈1.414) είναι ο κρυφός αρχιτέκτονας που εξασφαλίζει ότι το χαρτί σου είναι... μαθηματικά τέλειο.

Περισσότερα...

Ο Μαγικός Αριθμός 153: Μαθηματική Ομορφιά & Μυστήριο...

Στον κόσμο των αριθμών ορισμένοι ξεχωρίζουν για τη σημασία τους. Ο 153 είναι ένας από αυτούς: εμφανίζεται στα μαθηματικά, στη θρησκεία και στις ψηφιακές τέχνες, κρύβοντας συναρπαστικές ιστορίες.

Στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη (κεφ.21) αναφέρεται η θαυματουργή ψαριά με ακριβώς 153 ψάρια.

Περισσότερα...

Έξι Βαθμοί Χωρισμού: Πόσο μακριά είμαστε τελικά ο ένας από τον άλλον;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο απέχει η ζωή σας από εκείνη ενός διάσημου καλλιτέχνη, ενός πολιτικού ή ακόμα και ενός άγνωστου ανθρώπου στην άλλη άκρη του κόσμου;

Η θεωρία των έξι βαθμών χωρισμού υποστηρίζει πως οποιοσδήποτε άνθρωπος στον πλανήτη μπορεί να συνδεθεί με οποιονδήποτε άλλον μέσω μόλις έξι ενδιάμεσων γνωριμιών.

Περισσότερα...

Πείτε μου κύριε που θα μου χρειαστούν τα μαθηματικά στη ζωή μου;

«Που θα μου χρειαστούν τα μαθηματικά στη ζωή μου κύριε;» ή «εγώ κυρία θέλω να ακολουθήσω θετική κατεύθυνση, που θα μου χρησιμέψουν τα αρχαία και η λογοτεχνία;» ή ακόμα ακόμα «εγώ κύριε πιστεύω ότι το σχολείο είναι εντελώς άχρηστο και δεν μαθαίνουμε στην πραγματικότητα τίποτα».

Όσοι είναι εκπαιδευτικοί σίγουρα θα έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με ερωτήσεις μαθητών που αφορούν την χρησιμότητα των γνώσεων που παίρνουν από τα μαθήματα του σχολείου. Παραδείγματα τέτοιων ερωτήσεων είναι τα εξής: «που θα μου χρειαστούν τα μαθηματικά στη ζωή μου κύριε;» ή «εγώ κυρία θέλω να ακολουθήσω θετική κατεύθυνση, που θα μου χρησιμέψουν τα αρχαία και η λογοτεχνία;» ή ακόμα ακόμα «εγώ κύριε πιστεύω ότι το σχολείο είναι εντελώς άχρηστο και δεν μαθαίνουμε στην πραγματικότητα τίποτα». Αυτές οι απόψεις των μαθητών είναι αρκετά δύσκολο να αλλάξουν, μπορεί να στριμώξουν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στην προσπάθειά τους να υπερασπιστούν την χρησιμότητα των μαθημάτων ενδέχεται να αυτοπαγιδευθούν και να προκαλέσουν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Περισσότερα...

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 228 guests και κανένα μέλος

Πολιτική απορρήτου...

Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...