kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Εκπαίδευση

Είναι σχέση αγάπης ο βασικός πυρήνας των σχέσεων εκπαιδευτικών και μαθητών...

Στο σχολείο
Η παιδαγωγική σχέση είναι μια ισχυρή σχέση, είναι μια σχέση που συνδέεται με την ίδια την εξέλιξη της ιστορίας του ανθρώπου, με την εξέλιξη της κοινωνίας του. Κάθε εποχή προσδίδει στην παιδαγωγική σχέση τα δικά της πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Και όμως υπάρχει ένα ισχυρό νήμα που διατρέχει διαχρονικά όλη την πορεία της παιδαγωγικής. Πρόκειται για ένα βασικό και θεμελιώδες περιεχόμενο, το οποίο δεν φαίνεται να αλλοιώνεται από τα γυρίσματα των καιρών.

Αφορά αυτό το περιεχόμενο πρώτο – πρώτο το θέμα της αγάπης. Η αγάπη για τα παιδιά πρωτίστως και η αγάπη για το σχολείο και για τη μάθηση εκ μέρους των εκπαιδευτικών είναι τα στοιχεία που θα καθορίσουν όχι μόνο τον εκπαιδευτικό στόχο της μεταβίβασης της γνώσης αλλά και το περιεχόμενο και τους βαθύτερους σκοπούς της διαπαιδαγώγησης. Σχέση αγάπης είναι, λοιπόν, ο βασικός πυρήνας των σχέσεων εκπαιδευτικών και μαθητών. Απουσία αυτής της σχέσης σημαίνει στρεβλή εκπαίδευση, σημαίνει αποτυχημένη προσπάθεια στο πεδίο της μάθησης. Και η σχέση αγάπης δεν είναι γενική και αόριστη, αλλά παίρνει συγκεκριμένη κάθε φορά έκφραση είναι προσωπική για κάθε παιδί και νέο, είναι άμεση και όχι διαμεσολαβημένη. Ας θυμηθούμε εδώ τα λόγια του Χάρολντ Χούλμπερτ: «τα παιδιά χρειάζονται την αγάπη σας, ιδίως όταν δεν την αξίζουν».

Περισσότερα...

Ας Μάθουμε Νοηματική...

«Ας Μάθουμε Νοηματική...», Online Διαδραστική Εκπαιδευτική Εφαρμογή

Το Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών & Βαρηκόων Θεσσαλονίκης υλοποίησε και λειτουργεί στην ιστοσελίδα του, online διαδραστική εκπαιδευτική εφαρμογή, τύπου ψηφιακού λεξικού Νοηματικής.

Νοηματική
Η εφαρμογή αναπτύσσεται και εξελίσσεται συνεχώς και διορθώνεται ως προς το περιεχόμενο της. Παρέχει την δυνατότητα αναζήτησης λέξεων με πληκτρολόγηση και φιλτράρισμα των λέξεων ανάλογα με αυτό που ο χρήστης πληκτρολογεί. Έχει ταξινομημένες λέξεις ανά κατηγορία, έχει αλφαβητικά ταξινομημένες λέξεις και αντιστοίχηση λέξεων με εικόνες. Με τον τρόπο αυτό βοηθούνται και παιδιά μικρότερης ηλικίας, τα οποία δεν είναι σε θέση ακόμη να διαβάζουν, ώστε να συνδέσουν λέξεις με αντικείμενα και νοήματα.

Για κάθε λέξη εκτός από την απόδοσή της με νόημα, υπάρχει και αντίστοιχο βίντεο με το οποίο αποδίδεται η προφορά και η άρθρωσή της. Υπάρχει η δυνατότητα κάθε χρήστης να επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο θέλει να εργαστεί. Π.χ. Νόημα και άρθρωση μαζί, μόνο νόημα, μόνο άρθρωση.

Περισσότερα...

Πόσα μαθηματικά για το σπίτι;

Στα μαθηματικά, στη φυσική και στη χημεία μια ώρα μελέτης στο σπίτι την ημέρα αρκεί για να μάθει ένας έφηβος, φθάνει να μελετά μόνος...

Μαθήτρια
Πόσα μαθηματικά, φυσική και χημεία θα πρέπει να παίρνουν οι μαθητές του Γυμνασίου για το σπίτι; Οι οπαδοί της εντατικοποίησης προφανώς θα απαντήσουν «όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη». Μια επιστημονική μελέτη έρχεται όμως να τους διαψεύσει δείχνοντας ότι, τουλάχιστον όσον αφορά τα μαθήματα της θετικής κατεύθυνσης, «ουκ εν τω πολλώ το ευ».

Αντιθέτως, αυτό φαίνεται να βρίσκεται μάλλον «εν τω τρόπω»: μία ώρα την ημέρα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, είναι αρκετή για να μάθει ένας έφηβος και να έχει καλές επιδόσεις, αρκεί να μελετά μόνος, χωρίς βοήθεια από τρίτους.

Δημόσια και ιδιωτικά σχολεία

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Οβιέδο στην Ισπανία εξέτασαν τις επιδόσεις 7.725 μαθητών από δημόσια, επιδοτούμενα από το κράτος και ιδιωτικά σχολεία στην περιοχή της Αστούριας στη Βόρεια Ισπανία. Η μέση ηλικία των μαθητών ήταν τα 13,78 έτη ενώ το 47,2% ήταν κορίτσια. Οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγια σχετικά με το πόσο συχνά οι καθηγητές τούς έδιναν δουλειά για το σπίτι και πόση ώρα χρειάζονταν για να ολοκληρώσουν τη μελέτη που τους είχε ανατεθεί σε διάφορα μαθήματα. Ανέφεραν επίσης αν μελετούσαν μόνοι ή με βοήθεια και, στη δεύτερη περίπτωση, πόσο συχνά είχαν βοήθεια.

Περισσότερα...

Έλληνες μαθητές έστειλαν δορυφόρο στο διάστημα!

Μία σπουδαία διάκριση πέτυχαν μαθητές της Βιάννου σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό αφού κατάφεραν να βραβευτούν για ένα δορυφόρο που δημιούργησαν.

Οι μαθητές
Πρόκειται για τον διαγωνισμό Cansat που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος σε συνεργασία με το Νορβηγικό Κέντρο Διαστημικής Εκπαίδευσης.

Το Γενικό Λύκειο της Βιάννου κατάφερε να είναι μία από τις 16 συνολικά ομάδες από σχολεία της Ευρώπης που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Ο Γιώργος Λουλάκης και η Θάλεια Δογκάκη, μαθητές της Β΄ τάξης, με τη συνοδεία του καθηγητή Φυσικής, Αστρινού Τσουτσουδάκη, χρειάστηκαν από 4 πτήσεις και 2 σχεδόν ημέρες για κάθε κατεύθυνση για να παρευρεθούν στο νησί Andoya που βρίσκεται βόρεια της Νορβηγίας.

Περισσότερα...

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 43 επισκέπτες και κανένα μέλος

Πολιτική απορρήτου...

Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...