kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Εκπαίδευση

Πόσα μαθηματικά για το σπίτι;

Στα μαθηματικά, στη φυσική και στη χημεία μια ώρα μελέτης στο σπίτι την ημέρα αρκεί για να μάθει ένας έφηβος, φθάνει να μελετά μόνος...

Μαθήτρια
Πόσα μαθηματικά, φυσική και χημεία θα πρέπει να παίρνουν οι μαθητές του Γυμνασίου για το σπίτι; Οι οπαδοί της εντατικοποίησης προφανώς θα απαντήσουν «όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη». Μια επιστημονική μελέτη έρχεται όμως να τους διαψεύσει δείχνοντας ότι, τουλάχιστον όσον αφορά τα μαθήματα της θετικής κατεύθυνσης, «ουκ εν τω πολλώ το ευ».

Αντιθέτως, αυτό φαίνεται να βρίσκεται μάλλον «εν τω τρόπω»: μία ώρα την ημέρα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, είναι αρκετή για να μάθει ένας έφηβος και να έχει καλές επιδόσεις, αρκεί να μελετά μόνος, χωρίς βοήθεια από τρίτους.

Δημόσια και ιδιωτικά σχολεία

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Οβιέδο στην Ισπανία εξέτασαν τις επιδόσεις 7.725 μαθητών από δημόσια, επιδοτούμενα από το κράτος και ιδιωτικά σχολεία στην περιοχή της Αστούριας στη Βόρεια Ισπανία. Η μέση ηλικία των μαθητών ήταν τα 13,78 έτη ενώ το 47,2% ήταν κορίτσια. Οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγια σχετικά με το πόσο συχνά οι καθηγητές τούς έδιναν δουλειά για το σπίτι και πόση ώρα χρειάζονταν για να ολοκληρώσουν τη μελέτη που τους είχε ανατεθεί σε διάφορα μαθήματα. Ανέφεραν επίσης αν μελετούσαν μόνοι ή με βοήθεια και, στη δεύτερη περίπτωση, πόσο συχνά είχαν βοήθεια.

Περισσότερα...

Έλληνες μαθητές έστειλαν δορυφόρο στο διάστημα!

Μία σπουδαία διάκριση πέτυχαν μαθητές της Βιάννου σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό αφού κατάφεραν να βραβευτούν για ένα δορυφόρο που δημιούργησαν.

Οι μαθητές
Πρόκειται για τον διαγωνισμό Cansat που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος σε συνεργασία με το Νορβηγικό Κέντρο Διαστημικής Εκπαίδευσης.

Το Γενικό Λύκειο της Βιάννου κατάφερε να είναι μία από τις 16 συνολικά ομάδες από σχολεία της Ευρώπης που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Ο Γιώργος Λουλάκης και η Θάλεια Δογκάκη, μαθητές της Β΄ τάξης, με τη συνοδεία του καθηγητή Φυσικής, Αστρινού Τσουτσουδάκη, χρειάστηκαν από 4 πτήσεις και 2 σχεδόν ημέρες για κάθε κατεύθυνση για να παρευρεθούν στο νησί Andoya που βρίσκεται βόρεια της Νορβηγίας.

Περισσότερα...

Ελληνική νίκη σε διαγωνισμό του CERN

Ελληνικό λύκειο νίκησε σε διαγωνισμό του CERN...

001-puzleΤο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο της Βαρβακείου Σχολής της Αθήνας είναι το ένα από τα δύο σχολεία, μαζί με το ολλανδικό Κολλέγιο Ντομίνικους, που κέρδισε στον διεθνή σχολικό διαγωνισμό «A beamline for School» τον οποίο είχε διοργανώσει το CERN.

Σχεδόν 300 ομάδες μαθητών λυκείου, μεταξύ των οποίων 19 από την Ελλάδα, πρότειναν ένα συγκεκριμένο πείραμα και οι δύο νικήτριες ομάδες που επιλέχθηκαν θα φιλοξενηθούν μετά το καλοκαίρι στο CERN, όπου θα έχουν την ευκαιρία να εκτελέσουν το πείραμά τους στον βοηθητικό επιταχυντή SPS (Super Proton Synchrotron), μήκους επτά χιλιομέτρων.

Η 12μελής ομάδα με την ονομασία «Σύντροφοι του Οδυσσέα» του Βαρβακείου έχει υπεύθυνο καθηγητή τον φυσικό Ανδρέα Βαλαδάκη.

Οι Έλληνες μαθητές πρότειναν να μελετήσουν τη διάσπαση των φορτισμένων πιονίων, μίας κατηγορίας μεσονίων, σωματιδίων που περιέχουν ένα κουάρκ και ένα αντικαουάρκ, με στόχο να ερευνήσουν την ασθενή πυρηνική δύναμη, μία από τις τέσσερις θεμελιώδεις δυνάμεις στη φύση.

Ο διαγωνισμός συμπίπτει με τα 60ά γενέθλια του CERN, φέτος, και έχει σκοπό να θέσει στη διάθεση των μαθητών έναν επιταχυντή για την πραγματοποίηση ενός πειράματος, με τον ίδιο τρόπο που γίνονται τα κανονικά πειράματα από τους ερευνητές του Οργανισμού.

Σε λιγότερες από 1.000 λέξεις, κάθε πρόταση έπρεπε να εξηγεί γιατί οι μαθητές ήθελαν να πάνε στο CERN, τι περίμεναν να αποκομίσουν από την εμπειρία τους και πώς σκόπευαν να χρησιμοποιήσουν τη δέσμη των σωματιδίων για το πείραμά τους.

Περισσότερα...

Χτυποκάρδια στα e-θρανία

Μετά τα ψηφιακά πανεπιστήμια, τα εξ αποστάσεως μαθήματα επεκτείνονται στα σχολεία...

Το μάθημα της Αλγεβρας άρχιζε από στιγμή σε στιγμή, αλλά ο καθηγητής ήταν ακόμη στο σπίτι του καθισμένος σε μια δερμάτινη καρέκλα. Κι όμως, βρισκόταν ήδη μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και παρακολουθούσε τους μαθητές του να έρχονται ένας-ένας για μάθημα, παρά το γεγονός ότι ούτε κι αυτοί είχαν βγει από τα σπίτια τους: ήταν μέσα στα δωμάτιά τους και εκείνος έβλεπε τα πρόσωπά τους σε μικρά κουτιά που εμφανίζονταν στην οθόνη του υπολογιστή του.

Σκίτσο
Όταν έφτασε η ώρα να αρχίσει το μάθημα, φόρεσε ένα ζευγάρι ακουστικά με μικρόφωνο και άρχισε να μιλάει: «Καλημέρα σε όλους, ευχαριστώ που ήρθατε σήμερα».

Στη συνέχεια, εξήγησε τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται στην ιδιόρρυθμη αυτή τάξη και, απευθυνόμενος προς τους μαθητές, είπε: «Αν συμφωνείτε με αυτά που πρέπει να γίνουν, θα μου δώσετε όλοι ένα χαμόγελο;» Αμέσως εμφανίστηκαν στην οθόνη του χαμογελαστές φατσούλες (emoticons).

Ο 27χρονος Σον Γουίγκ πέρασε τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής του ως εκπαιδευτικός διδάσκοντας σε «σχολεία με σάρκα και οστά» όπως ο ίδιος αποκαλεί τα παραδοσιακά σχολεία με τους πίνακες και τα θρανία.

Σήμερα εργάζεται στο Florida Virtual School (Εικονικό Σχολείο της Φλόριδας), ένα ψηφιακό δημοτικό και γυμνάσιο με 5.300 μαθητές και άλλους 206.000 που παρακολουθούν ορισμένα μόνο μαθήματα. Πρόκειται για ένα από τα παλιότερα και μεγαλύτερα «κυβερνοσχολεία» των Ηνωμένων Πολιτειών και αποτελεί μέρος ενός συστήματος που αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.

Περισσότερα...

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 106 επισκέπτες και κανένα μέλος