kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Εκπαίδευση

ΝΟΗΣΙΣ: Μουσείο Τεχνολογίας Θεσσαλονίκης

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους σχεδόν 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι επισκέφτηκαν τα τελευταία επτά χρόνια το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Θεσσαλονίκης ''Νόησις'': μεταξύ αυτών, η μοναδική στον κόσμο έκθεση αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας, η μεγαλύτερη στη νοτιοανατολική Ευρώπη επίπεδη οθόνη κινηματογράφου, όπου υπάρχει η δυνατότητα προβολής και ταινιών 3D, ο προσομοιωτής σε βαγονέτο, που κάνει την εκπαίδευση ψυχαγωγική εμπειρία, καθώς και το εκθετήριο 30 αυτοκινήτων, με ηλικία αρκετών δεκαετιών.

noisis-mouseio-texnologias-thessalonikis

«Στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν μόνο μνημεία, γαστρονομία και ωραία κρασιά. Υπάρχει υψηλή τεχνολογία και παραγωγή, που προβάλλονται και στο ''Νόησις'', οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης για τους τουρίστες», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής του Κέντρου, Θανάσης Κοντονικολάου, δίνοντας το στίγμα της λειτουργίας του και ως προορισμού εναλλακτικού τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα.

Περισσότερα...

Έλληνες μαθητές κατασκεύασαν δορυφόρο!

Μπράβο στο 3ο Λύκειο Μυτιλήνης για το δορυφόρο που κατασκεύασαν οι μαθητές του!

Η Ελλάδα απο δορυφόροΓια τους μαθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, που κατέκτησαν τη δεύτερη θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Διαστημικής CanSat, δεν ήταν καθόλου αδύνατο. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στη Νορβηγία, με τη συμμετοχή δεκατεσσάρων σχολικών ομάδων από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης ήταν η μόνη αποστολή που εκπροσωπούσε την Ελλάδα. Την πρώτη θέση στο διαγωνισμό κατέκτησε η ομάδα της Σκωτίας, ενώ τρίτοι ήρθαν οι Πορτογάλοι.

Ο δορυφόρος «Icaromenippus 3D», που δημιούργησαν οι Έλληνες μαθητές, κατάφερε να βρεθεί ένα χιλιόμετρο πάνω από το έδαφος της Γης και να απεικονίσει τρισδιάστατα τις λήψεις που έλαβε. Το «ταξίδι» του «Icaromenippus 3D» πραγματοποιήθηκε στην χιονισμένη περιοχή Άντεα, στο βορειότερο κομμάτι της Νορβηγίας, στον Αρκτικό κύκλο. Ο δορυφόρος είναι ο τρίτος που κατασκευάζει το συγκεκριμένο σχολείο –εξ ου και το 3D στο όνομά του, που έχει διττή σημασία, αφού δεν αναφέρεται μόνο στις τρισδιάστατες φωτογραφίες που τραβά ο Ικαρομέννιπος αλλά και στο "third".

«Ήταν μια φοβερή εμπειρία!» δήλωσε ενθουσιασμένος ο μαθητής Ηλίας Ψυρούκης, υπεύθυνος για την τρισδιάστατη απεικόνιση και την ανάπτυξη λογισμικού. «Δύο ημέρες δεν κοιμηθήκαμε καθόλου, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Είμαστε συνέχεια μέσα στα χιόνια, σε ένα πολύ ωραίο τοπίο, καταφέραμε να κολυμπήσουμε κιόλας στα παγωμένα νερά. Νομίζω πως όσα είδαμε και ζήσαμε δεν τα έχει δει κανένας άλλος και νιώθουμε πολύ τυχεροί» τόνισε χαρακτηριστικά ο Ηλίας Ψυρούκης.

Επικεφαλής της ομάδας του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, που συνόδευσαν την αποστολή των δέκα μαθητών, είναι ο καθηγητής Γιώργος Κοντέλλης και ο διευθυντής του σχολείου Μιχάλης Καπιωτάς.

Περισσότερα...

Προτιμήστε τον μαυροπίνακα!

ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΔΡΟΜΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

δρ Μάνφρεντ ΣπίτσερΣύμφωνα με τον αυστριακό ψυχίατρο δρ Μάνφρεντ Σπίτσερ, δεν υπάρχουν μαγικά κόλπα που μπορούν να μας μεταμορφώσουν σε Αϊνστάιν εν μια νυκτί. Ο εγκέφαλός μας, άλλωστε, είναι σαν έναν αθλητή που χρειάζεται καθημερινή προπόνηση προτού τρέξει στον μαραθώνιο. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό παίζει το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο, κατά τον δρα Σπίτσερ, πρέπει να αλλάξει ριζικά.

«Το τρικ για κάποιον που επιθυμεί να βελτιώσει τις ικανότητές του στην ανάγνωση είναι να διαβάζει πολύ. Οι δυσκολίες κατά την ανάγνωση που εμφανίζουν αρκετοί μαθητές ενδεχομένως να συνοδεύονται από άλλα προβλήματα, όπως η έλλειψη ενδιαφέροντος για τα μαθήματά τους. Σε αυτό, βέβαια, σημαντικό ρόλο παίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθούν τα σχολεία. Στα αγόρια, π.χ., δεν αρέσουν τόσο τα φιλολογικά μαθήματα σε σχέση με τα κορίτσια. Αν όμως στραφούμε προς θέματα που προσελκύουν το ενδιαφέρον τους, π.χ. πώς να κατασκευάσετε μια μηχανή ή οι βασικές αρχές του ποδοσφαίρου, τότε η ανάγνωση δεν θα τους ήταν αγγαρεία. Αντίθετα, αν τα κορίτσια διδάσκονταν για τη φυσική του κραγιόν, τότε είμαι σίγουρος ότι το ενδιαφέρον τους θα χτυπούσε κόκκινο» υπογραμμίζει. «Ενα επιπλέον σημαντικό στοιχείο που είδαμε να βοηθά τις μαθησιακές ικανότητες των παιδιών είναι η αισιοδοξία και τα θετικά συναισθήματα. Αρα οι δάσκαλοι δεν πρέπει να διδάσκουν προκαλώντας άγχος στα παιδιά. Ακόμη, οφείλουν να ενσωματώσουν το γνωστό (πραγματικός κόσμος) στο άγνωστο (νέες γνώσεις) με θετικό τρόπο ώστε τα παιδιά να μπορούν να συνδυάσουν τα νέα δεδομένα με κάτι που ήδη γνωρίζουν και να το μάθουν».

Πολέμιος της εισαγωγής των νέων τεχνολογιών στα σχολεία, ο δρ Σπίτσερ γνωρίζει καλά ότι οι απόψεις του δεν είναι δημοφιλείς. Δεινός υποστηρικτής του μαυροπίνακα, των καλών εκπαιδευτικών και της πλούσιας βιβλιοθήκης, είναι της άποψης ότι πίσω από το σπρώξιμο των μαθητών προς αυτές δεν υπάρχει κανένα μαθησιακό όφελος παρά μόνο η αύξηση των κερδών των τεχνολογικών κολοσσών.

Περισσότερα...

Αιμίλιος, ή Περί Αγωγής

Ζαν Ζακ ΡουσσώΑιμίλιος, ή Περί Αγωγής λέγεται ένα έργο του διαφωτιστή Ζαν Ζακ Ρουσσώ που γράφτηκε το 1762. Σε αυτό υποστήριξε ότι η εκπαίδευση πρέπει να βασίζεται στην προσωπική αναζήτηση του διδασκόμενου και μόνο. Ο δάσκαλος δεν πρέπει να λειτουργεί σαν αυθεντία, αλλά χρειάζεται μόνο να θέτει ερωτήματα και να οδηγεί το μαθητή στην ανακάλυψη των απαντήσεων. Στο έργο αυτό του Ρουσσώ απηχούνται ιδέες σχετικά με την εκπαίδευση που συναντάμε στην Πλατωνική Πολιτεία.

Ο Ρουσώ πίστευε ότι το βιβλίο ήταν "το καλύτερο και πιο σημαντικό από όλα τα γραπτά του". Το βιβλίο είναι γενικά μια φιλοσοφική πραγματεία πάνω στη φύση του ανθρώπου. Διερευνά πολιτικά και φιλοσοφικά ερωτήματα που αφορούν τη σχέση του ατόμου με την κοινωνία, και πιο συγκεκριμένα το πώς μπορεί το άτομο να διατηρήσει την έμφυτη, όπως πίστευε ο Ρουσώ, καλωσύνη του ενώ συμμετέχει σε μια αναπόφευκτα διεφθαρμένη κοινωνία. Στον Αιμίλιο ο Ρουσώ επιχειρεί να περιγράψει ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα κάνει τον "φυσικό άνθρωπο", όπως τον περιέγραψε στο Κοινωνικό Συμβόλαιο, που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά, να ζήσει μέσα στη διεφθαρμένη κοινωνία.

Ο Ρουσσώ, με όχημα τη μυθιστορηματική ιστορία του Αιμίλιου και του δασκάλου του, προσπαθεί να περιγράψει το πώς κάποιος μπορεί να εκπαιδεύσει τον ιδανικό πολίτη. Ο Αιμίλιος επομένως δεν είναι ένας οδηγός ανατροφής παιδιών, αν και συμπεριλαμβάνει ορισμένες συμβουλές πάνω στο θέμα αυτό. Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη φιλοσοφία της εκπαίδευσης στη δυτική παράδοση, καθώς και το πρώτο μυθιστόρημα μαθητείας (Bildungsroman), προηγούμενο του Τα χρόνια μαθητείας του Βίλχελμ Μάιστερ του Γκαίτε κατά περισσότερα από τριάντα χρόνια.

Το έργο χωρίζεται σε πέντε "βιβλία": τα τρία πρώτα αφορούν το παιδί Αιμίλιο, το τέταρτο τον έφηβο και το τελευταίο σκιαγραφεί την εκπαίδευση του θηλυκού ισοδυνάμου του, της Σοφί, και την καθημερινή και κοινωνική ζωή του Αιμίλιου.

Περισσότερα...

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 67 επισκέπτες και κανένα μέλος