Το Hydrobot, ένα αμερικανικό πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής, που απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου, φέρνει στη χώρα μας η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του MIT.
Το Hydrobot βασίζεται στο SeaPerch, ένα πρωτότυπο πρόγραμμα ρομποτικής, μέσω του οποίου εκπαιδεύονται οι καθηγητές -που με τη σειρά τους εκπαιδεύουν τους μαθητές τους- στην κατασκευή ενός υποβρύχιου τηλεκατευθυνόμενου οχήματος (Remotely Operated Vehicle- ROV).
Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε στο εργαστήριο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους.
To 2003, ο διευθυντής του MITSG, καθηγητής Χρυσόστομος Χρυσοστομίδης και ο εκπαιδευτικός συντονιστής, Μπρέιντι Γουίλμπουρ, ανέπτυξαν περαιτέρω την ιδέα αυτή σε ένα "πακέτο", το οποίο, χρησιμοποιώντας σωλήνες PVC και άλλα οικονομικά και εύκολα προσβάσιμα υλικά, δίνει την ευκαιρία σε καθηγητές και σε μαθητές όλων των ηλικιών να κατασκευάσουν το δικό τους ROV.
Το πρόγραμμα SeaPerch διαδόθηκε, πέρα από το MIT, σε περισσότερα από 200 σχολεία των ΗΠΑ, εκπαιδεύοντας μέχρι σήμερα, με τη βοήθεια 2.000 καθηγητών και δασκάλων, περισσότερους από 26.000 μαθητές. Το SeaPerch διαδόθηκε και σε άλλες χώρες, όπως η Κύπρος και η Γαλλία, και μέσα από τη συνεργασία του Ιδρύματος Ευγενίδου με το MITSG, έρχεται τώρα και στην Ελλάδα με τη μορφή του Hydrobot.
Σε εργαστήριο δοκιμών του υποβρυχίου ρομπότ που κατασκεύασε ομάδα μαθητών από λύκεια της Αλεξανδρούπολης συμμετέχοντας στο πρόγραμμα του εργαστηριακού κέντρου φυσικών επιστημών «Εκπαιδεύοντας τους Μηχανικούς του Μέλλοντος» του Ευγενίδειου Ιδρύματος», μετατράπηκε η πισίνα γνωστού ξενοδοχείου της Αλεξανδρούπολης.
Στην πρώτη φάση, οι μαθητές κατασκεύασαν το σκελετό του έργου και τον παρουσίασαν, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα μπουν αισθητήρες για να μπορεί το ρομπότ να κάνει μετρήσεις στο νερό, χωρίς να αποκλείεται και η τοποθέτηση κάμερας αλλά και βραχίονα για περαιτέρω χρήσεις.
Όπως τονίσθηκε το ρομπότ μπορεί να λειτουργήσει και ως τηλεκατευθυνόμενο.
Στόχος του προγράμματος ήταν να εκπαιδευτούν οι μαθητές στην ομαδικότητα, ανέφερε ο Χρήστος Καραϊλανίδης, που ήταν και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών.
Υπογράμμισε δε ότι το project προτάθηκε και στηρίχθηκε από το Ευγενίδειο Ίδρυμα, ενώ την υλοποίηση αποδέχθηκε το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Αλεξανδρούπολης.
Συνολικά οκτώ μαθητές από το 1ο, 2ο, 4ο Γενικό Λύκειο, 2ο ΕΠΑΛ και δυο μαθητές του 3ου Γυμνασίου, του τμήματος ρομποτικής, συνεργάστηκαν εθελοντικά στον ελεύθερό τους χρόνο (Σαββατοκύριακα και αργίες) και κατασκεύασαν το ρομπότ με υλικά που δόθηκαν από το Ευγενίδειο Ίδρυμα.
Η επίσημη παρουσίαση του 1ου σταδίου κατασκευής έγινε με επιτυχία, ενώ όπως είπε ο κ. Καραϊλανίδης, «το Σεπτέμβριο ευελπιστούμε να προχωρήσουμε στον εξοπλισμό του υποβρυχίου μηχανήματος με αισθητήρες μέτρησης πίεσης, φωτεινότητας, θερμοκρασίας, PH (οξύτητας) και μεταφοράς εικόνας».
Πέντε ελληνικά Πανεπιστήμια -το Καποδιστριακό της Αθήνας, το Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τα Πανεπιστήμια Πάτρας και Κρήτης- περιλαμβάνονται στη λίστα της εταιρείας QS, για το 2012, με τα 500 καλύτερα Πανεπιστήμια του Κόσμου, για πέντε θεματικούς τομείς.
Ξεκινά η περίοδος των σχολικών εξετάσεων και μαθητές και γονείς πρέπει να έχουν υπόψη τους πόσο σημαντικό ρόλο στην καλή απόδοση έχει η ισορροπημένη διατροφή, η οποία εφοδιάζει τον οργανισμό με ενέργεια, βιταμίνες και μέταλλα που βοηθούν στην αυτοσυγκέντρωση και στην λειτουργία της μνήμης και πνευματικής διαύγειας.
1. Το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα, εφόσον συμβάλλει στην αναπλήρωση των αποθηκών ενέργειας, οι οποίες είναι
2. περιορισμένες όταν ξυπνάμε. Συνίσταται η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υδατάνθρακες, τα οποία εφοδιάζουν τον εγκέφαλο με το καλύτερο καύσιμο τη γλυκόζη. Επιπλέον, ένα σωστό πρωινό πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά (Ω3 και Ω6) και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπου βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος και την πνευματική διαύγεια.
3. Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων συμβάλλει στο να βρίσκεται ο μαθητής σε εγρήγορση και να αυξάνεται η αποδοτικότητά του. Αντίθετα, τα μεγάλα γεύματα προκαλούν υπνηλία και μειώνουν τη συγκέντρωση και την ικανότητα σκέψης του παιδιού.
4. Στην δύσκολη περίοδο των εξετάσεων είναι σημαντική η κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες (γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, ρύζι, μακαρόνια, κρέας, ψάρι) προκειμένου ο μαθητής να μη νιώθει στέρηση και να λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά.
Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...