kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Εκπαίδευση

Εκφοβισμός και βία στο σχολείο - School bullying

Ορισμός

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

School bullying

Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος, υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να προστατέψει με ουσιαστικό και ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

Ένα σημείο το οποίο χρήζει διευκρίνισης είναι ότι όλες οι μορφές μαθητικής επιθετικότητας δεν αποτελούν εκφάνσεις του σχολικού εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.

Η επιθετικότητα, η οποία αποτελεί οικουμενικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης, δεν στοχεύει πάντα στην εμπρόθετη και επαναλαμβανόμενη τρομοκράτηση των «αδύναμων» και συνεπώς δεν αποτελεί σε όλες τις περιπτώσεις μορφή εκφοβιστικής συμπεριφοράς. Για παράδειγμα, η έκφραση επιθετικότητας στα πλαίσια κάποιου παιχνιδιού εξαιτίας μιας διαφωνίας, δεν αποτελεί αναγκαστικά μορφή εκφοβισμού.

Περισσότερα...

Μπράβο στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Πανεπιστήμιο Κρήτης
Η ειδική έκδοση Times Higher Education δημοσίευσε την κατάταξη με τα καλύτερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για το 2011. Έχουν ληφθεί υπ' όψιν η έρευνα, η ιδιωτική χρηματοδότηση, η ποιότητα των καθηγητών, η διεθνής δραστηριότητα και οι δημοσιεύσεις σε ειδικές επιθεωρήσεις.

Ανάμεσα στα 10 πρώτα βρίσκονται επτά αμερικάνικα. Πρώτο είναι το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας (Caltech) και ακολουθεί το Χάρβαρντ που έπεσε στη δεύτερη θέση για πρώτη φορά. Στην ίδια θέση βρίσκεται το Πανεπιστήμιο του Στάμφορντ και ακολουθούν η Οξφόρδη, το Πρίνστον και το Καίμπριτζ. Στη 15η θέση βρίσκεται το πρώτο μη αγγλοσαξονικό ίδρυμα, το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Ζυρίχη.

Ανάμεσα στα 200 καλύτερα πανεπιστήμια βρίσκεται η Ολλανδία και η Γερμανία με 21, ο Καναδάς με 9 και η Αυστραλία με 7. Το πρώτο γαλλικό ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα στον κατάλογο είναι η Ecole Normale Superieure (59 θέση). Το Πανεπιστήμιο του Τόκιο είναι το πρώτο Ασιατικό πανεπιστήμιο, στην 30η θέση, ενώ του Πεκίνου βρίσκεται στην 49η θέση.

Το μόνο Ελληνικό Ανώτατο Ίδρυμα που βρίσκεται στη κατάταξη, είναι το Πανεπιστήμιο Κρήτης με έδρα το Ρέθυμνο και βρίσκεται στη θέση 276 – 300. Η τελική θέση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα αφού δεν έχουν επεξεργαστεί όλα τα στοιχεία.

Η πλήρης λίστα με τα Πανεπιστήμια εδώ.

Περισσότερα...

Μαθήματα Φωτογραφίας από την ΛΕ.Φ.Κ.Κ.

Η Λέσχη Φωτογραφίας & Κινηματογράφου Καρδίτσας (ΛΕΦΚΚ), έχει κάνει δυναμική είσοδο στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης, αναπτύσσοντας πλήθος δραστηριοτήτων και συνεργασιών με καλλιτέχνες, υπηρεσίες, συλλόγους, οργανισμούς, περιοδικά, βιβλία, εφημερίδες, τηλεόραση.

Περισσότερα...

Στη Μέκκα της Τεχνολογίας τα σχολεία λένε όχι στους υπολογιστές...

Στη τάξη...Εκ πρώτης όψεως μοιάζει παράδοξο: σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά της Σίλικον Βάλεϊ και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη.

Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι.

Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας, το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.

Πίσω από αυτήν την επιλογή κρύβεται η άποψη ότι σχολεία και υπολογιστές είναι ασύμβατα μεταξύ τους. Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία.

Η χρήση των υπολογιστών -εκτιμούν οι εμπνευστές της- έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές, τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει γραμματική», δήλωνε στην εφημερίδα "Νιου Γιορκ Τάιμς" ένας εργαζόμενος της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ.

Περισσότερα...

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 153 guests και κανένα μέλος

Πολιτική απορρήτου...

Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...